About me

Lujnah Pendidikan & Kepimpinan PMIUTM. Merupakan salah sebuah lujnah dalam organisasi PMIUTM.

Followers

Wednesday, April 22, 2009

Ucapan-Ucapan Terpilih Sempena Exam

"Ya Allah, kurniakanlah kami KEJAYAAN yang MENDEKATKAN diri kami kepada-Mu, dan janganlah Kau kurniakan kami KEJAYAAN yang MENJAUHKAN diri kami daripada-Mu, esungguhnya kami mengharapkan keredhaan-Mu"
> Jangan tinggalkan SOLAT HAJAT setiap hari
> Jauhi DOSA
> Fokuskan pada BELAJAR
> Banyakkan DOA

"Keyakinan kepada ALLAH adalah ibarat air kedamaian yang tak pernah kering, menjadikan seorang muslim tetap TEGAR di saat orang lain berguguran dan tetap TENANG di saat orang lain ketakutan. Biar REBAH jangan BERUBAH, biar TERBUANG terus BERJUANG. Ujian adalah TARBIYYAH dr ALLAH, semakin DEKAT BAHTERA kita kepada-Nya, semakin Hebat TAUFAN melanda.."

Rahsia kejayaan Musa B. Nusair, General Islam yang tak pernah kalah.." sebelum memulakan pertempuran, sy bersunyi-sunyi dengan Allah, saya adukan segala kelemahan saya kepada-Nya, dan saya yakin Dia akan membantu saya. Inilah kelebihan orang mukmin, semakin sulit masalahnya, semakin tajam(mustajab) doanya. Memang, dalam perjuangan ada kesulitan, tapi dalam kesulitan ada ketenangan. Sebaliknya, orang yang tak berjuang, kurang kesulitan tapi tidak merasai ketenangan"... Selamat berjuang menempuhi Imatihan..

"Ya Allah, sekiranya kegagalanku membawa fitnah kepada ISLAM dan PERJUANGAN, maka Kau cemerlangkanlah aku dalam setiap perkara. Dan sekiranya kecemerlanganku membuatkanku jauh dari ISLAM dan PERJUANGAN, maka Kau lebih berhak menentukan yang selayaknya untukku, Tidak ada apa yang Kau takdirkan sia-sia melainkan ada Hikmah yang belum tersingkap nilainya..."

"Ya Allah, permudahkanlah sahabatku ini menduduki imtihan dunia-Mu, dengarilah rintihannya yang sanggup bersusah demi ilmu-Mu, terimalah airmatanya sebagai penyejuk kemurkaan-Mu, belailah jiwanya disaat dia terkulai lemah agar terhindar dia dari mengharap selain-Mu, kuatkanlah dirinya untuk bangun berdoa kepada-Mu.."

Ala kulli hal, selamat bermujahadah wahai sahabat-sahabatku...
doaku sentiasa mengiringimu...

No comments:

Post a Comment